Zo breng je jouw werken onder de aandacht

Je hebt iets moois gecreƫerd, maar vindt het lastig om aandacht te krijgen voor je werk. Een veelvoorkomend probleem onder kunstenaars. De concurrentie is moordend en de gemiddelde kunstenaar is liever aan het werk, dan bezig met marketing en sales.

Toch is het wel belangrijk om rond te komen. Daarom hebben wij 3 tips die je kunnen helpen om je werk onder de aandacht te krijgen.

1. Maak een strakke website

Voor de meeste mensen is het internet de eerste plek waar ze kijken wanneer ze meer informatie willen over iets of iemand, of op zoek gaan naar iets.

Of mensen nu zoeken op jouw naam, of op de kunstvorm die je bezigt, zonder een website is de kans op vindbaarheid klein. Zorg daarom voor een nette site inclusief portfolio, zodat mensen makkelijk kunnen vinden wat jij doet en hoe ze in contact kunnen komen met je.

2. Instagram

Van alle sociale media op het internet, is voor de gemiddelde kunstenaar Instagram het beste platform om bekendheid te krijgen.

Maak een actief Instagram-account waarop je je werk deelt, maar ook gebruik maakt van de juiste hashtags en de juiste mensen volgt.

Door Instagram slim in te zetten kun je vrij eenvoudig een volgerschare krijgen, waaruit werk en bekendheid kan voortkomen.

3. Spread the word

Mond-tot-mondreclame blijft in de meeste gevallen de beste vorm van reclame. Zorg ervoor dat iedereen weet wat je doet en dat ze ook weten hoe je werk eruit ziet.

Zorg voor een visitekaartje, en probeer actief te zijn op vakdagen en vergelijkbare evenementen. Zo zorg je ervoor dat het woord over jouw werk rondgaat. Dit kan leiden tot allerlei kansen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

8 + 6 =